Zlaté tipy pro zdravou kůži

2. 7. 2015 | Články a videa, Škola zdraví | Kolektiv autoru

Péče o vzhled je nedílnou součástí života každé ženy. Tím, jak se upravíme a staráme se o sebe, dáváme najevo, jak se máme rády a jak vnímáme svět kolem nás. Nedokonalá pleť je také často následkem šrámů na duši. Proto je velmi důležité pečovat také o ni.

Kůže je nejrozsáhlejším orgánem našeho těla. Tvoří přibližně 16 procent jeho hmotnosti a ochraňuje naše vnitřní ústrojí. Pomáhá tlustému střevu, plicím a ledvinám při vylučování toxického odpadu a slouží také našemu tělu jako termostat. Kdykoliv je nám moc horko, spustí pocení, nebo naopak nám vytvoří husí kůži, když teplota klesne.

Proto je velmi důležité o kůži pečovat, a to nejen zdravou výživou, ale také psychickou pohodou.

A jaké jsou tedy zlaté tipy pro zdravou kůži?

Pijte hodně vody

Pokožka je poměrně spolehlivý indikátor, jestli dostatečně pijete. Pokud tak nečiníte, kůže je přeschlá a rychleji se tvoří vrásky. Dostatečné množství vody je základní podmínkou náležité hydratace kůže. Zkuste pít každý den vodu s citrónem. Citrón má dezinfekční účinky a řeší problémy s pletí. Denní konzumace vody s citrónem vám zajistí pravidelný přísun vitamínu C, omladí a prozáří pleť.

Vláknina

Obohaťte svou stravu o dostatek vlákniny. Podporuje vylučování odpadních látek z těla a zabraňuje vzniku rakoviny tlustého střeva. Léčivě působí také na zácpu. Někteří lidé s kožními problémy trpí zácpou, protože nedodávají svému tělu vhodné zdroje vlákniny. Vlákninu najdete především v celozrnných obilovinách a pečivu, luštěninách, zelenině a ovoci.

Antioxidanty

Dbejte na to, aby vaše strava obsahovala značné množství antioxidantů. Antioxidanty zpomalují proces stárnutí a preventivně působí proti srdečním onemocněním a infarktu. Nejlepším zdrojem přírodních rostlinných antioxidantů je čerstvé ovoce a zelenina.

Dobré tuky

Esenciální mastné kyseliny neboli dobré tuky jsou životně důležité pro zdravou pleť. Získáte je z celých obilných zrn, semen, ořechů, listové zeleniny, za studena lisovaných olejů (zejména dýňového, slunečnicového, sezamového, lněného) a tučných ryb, jako jsou sardinka, makrela či losos.

Alkohol a kofein NE

Zkuste se vyhnout nadměrnému množství kofeinu a alkoholu, které vám jen odvádějí z těla vlhkost.

Omezte sůl

Omezte používání stolní soli. Nadbytek sodíku v organismu vede k vředovitosti kůže a k otokům. Místo soli vyzkoušejte sílu bylinek. Každá bylinka má skvělou chuť a navíc zelené listy obsahují vitamín C, kyselinu listovou a jiné důležité minerální látky. Budete-li si bylinky dopřávat každý den, vaše tělo bude mít vitamíny neustále k dispozici a určitě se vám za to brzy odmění.

Chcete se nás na cokoliv zeptat?

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Osobní koučink

Dostali jste se do tíživé životní situace a nevíte si rady? Rádi vám pomůžeme! Náš tým koučů je připraven vám během jedné hodiny načrtnout řešení vaší situace. Pomáháme našim klientům v oblasti sebevědomí, partnerských vztahů nebo při depresích a úzkostech.

Více informací naleznete zde: Osobní koučink

Online Akademie

Chcete na sobě pracovat, ale nemáte čas přijet na přednášku nebo osobní koučink? Otevřeli jsme pro vás Online Akademii, ve které vám pravidelně přinášíme online tréninky na zajímavá témata. Můžete se tak vzdělávat z pohodlí svého domova…

Více informací naleznete zde: Online Akademie